Vinbergs IF-Angered MBIK 3-2 (1-1)
OMGÅNG 12 Mål: 0-1 (44 min) - 1-1 Sebastian (45 min) - 2-1 Sebastian (46 min) - 2-2 (56 min) - 3-2 Rasmus (85 min) Det satt hårt åt idag iallafall målmässigt, vi har mycket boll inom laget och håller i taktpinnen men Angered sticker upp lite otäckt upp i sina omställningar och hade kunnat ställa till det rejält för oss! Med två straffmissar och en hel del fina lägen så finns alltid oron där, ibland är inte fotbollen logisk så det gäller och ha tålamod vilket vi har! Efter 4 minuter får vi vår första straff, ett inlägg från vänster och boll nickas på Angered-spelares hand, straff och Rasmus kliver fram men snubblar till och får en dubbelträff och målvakt plockar lätt upp bollen! I den 11 min så får Sebbe med sig bollen strax utanför straffområdet, passar Mackan som avslutar men boll via Angered spelare och ribba till hörna! Angered har sitt första läge i den 17 min, en av många chansbollar bakom vår backlinje, forward får med sig bollen och Viktor blir lite tveksam och är tvungen och backa tillbaka men han lyckas ändå rädda avslutet! I den 22 min så slår Joel en fin passning till Mackan som kommer fri mot målvakt, oklart om han försöker sig på ett avslut eller om han ser Sebbe men boll hamnar hos han iallafall men tyvärr fick han inte i ordning på fötterna här! Angered jobbar sig in i halvleken och emellan långbollarna så har man några anfall, dock inte mer än att Viktor får rädda ganska komfortabelt! Vi får vänta till slutminuterna av första halvlek innan målen kom, det är ABK som tar ledningen, hörna och boll in och tydligen är det en rejäl tröjdragning på Viktor men efter diskussioner så godkänns målet! Lite snopen ledning men vi kommer tillbaka direkt, ännu en hörna av Tobias och efter lite flipperspel så dunkar Sebbe in 1-1! Sebbe som har bra statistik mot Angered fortsatte sin målproduktion direkt i andra halvlek, det är Rasmus som får boll i djupet mot straffområdet, passar Sebbe som väldigt oväntat för målvakten iallafall skjuter mot stolpen och där var målvakten rejält skymd av spelare! Ledningen varade inte speciellt länge, ABK kvitterar till 2-2 i den 56 min, ännu en hörna och stök och bök när bollen letar sig in! Jakten på segermål har börjat och vi har några vassa lägen: 60 min - Mackan gör ett bra jobb utanför straffområdet och passar Gabbe, bra avslut men rakt på målis! 77 min - Kort hörna och inlägg Arben men Rasmus nick precis utanför 83 min - Inlägg Rasmus och Gabbe får ännu ett skottläge men även detta räddar målvakt Men i den 85 min kom då det avgörande målet, det Noah som får med sig bollen på högerkanten, får in bollen till en springande Rasmus som sparkar in 3-2! I den 86 min kom då chansen till spiken i kistan, det är Noah som frispelas, mot målvakt och en back efter sig som drar ner han fullständigt, utvisning och straff! Gabbe som varit het kliver fram men denna gång gör målvakt en bra räddning! Ännu ett sent avgörande vilket är skönt, även om det blir onödigt spännande så är vi starka, nu återstår det en match innan uppehåll och vi får hoppas på en folkfest på Stafsinge IP på torsdag!
Herrar
18 jun 2022
0kommentarer
Lördagens trupp mot Varbergs Bois
Hej! Sista hemmamatchen för våren. Blir en spännande och tuff match mot Varbergs Bois. Följande spelare spelar: Alice, Elin B, Ellen, Elma, Hailey, Lykke, Meja, Novalie, Saga, Tuva. Vilar gör: Annie, Astrid, Elin R, Ellinora, Nellie och Sara. Samling kl 09:15, ombyte på plats. Mvh Ledarna
F-2011/12
16 jun 2022
1kommentar
Stort TACK
Ett stort tack till alla killar och föräldrar för en härlig avslutning igår. Tack för hjälp med korvgrillning och ett stort tack för presenten. Det är så roligt att få hänga med dessa grabbar och se dom utvecklas vecka för vecka! Nu tar vi sommarlov och vi startar igen v. 32 med träning och första sammandraget blir v. 33. Ha en härlig sommar 🌼 Allt gott! Tränanarna
P-2013
16 jun 2022
7kommentarer
Sammandrag kristineslätts ip
Sista sammandraget för säsongen spelar vi nu på söndag 19/6 på kristineslätts ip ( vid ishallen) Vi samlas 09.20 vid entrén till ishallen gäller alla spelare . Kiosk kommer va öppen. Lag Röd Milo,Ejje,Abbe,Julian,Lionel,Neo Lag Grön Henry.Alexander,Julius,oscar,Tage,Sigge Lag Vit Charlie,Ishak,Ivar,Kevin,Sheldon,Wilder,Lucas Hoppas på bra väder så syns vi söndag
P-2014
16 jun 2022
2kommentarer
Tack för ikväll
Då ska de flesta tjejer kommit hem. Vi tackar familjen Reenbom för en super bra kväll 😍. På torsdag är det träning och på söndag har vi fixat träningsmatch mot tvååker, hemma kl 16. Nästa vecka får vi se hur det blir med träning då många är med på fotbollsskolan. Vi återkommer med det.
F-Juniorer
14 jun 2022
4kommentarer
Planbyte på onsdag och ingen träning med P12
På onsdag tränar vi på A-plan då det är match på vår vanliga plan. P12 har fått många nya killar till sitt lag så de hälsar att det nu tyvärr blir lite många om våra killar också är med. De hälsar dock att de är jättetacksamma för den tid som varit! Det har varit väldigt värdefullt för dem med fler grabbar på träningarna när deras egna inte räckt till. Och det är möjligt att det kan bli aktuellt framöver igen! Vi ses på onsdag ⚽
P-2013
13 jun 2022
0kommentarer
Avslutning med korvgrillning och glass!
På onsdag kör vi vår sista träning innan sommaruppehållet. Vi kommer köra lite vanlig träning och sen avsluta med lite korvgrillning och glass (meddela ev allergier). Vi tränare vill passa på att tacka för en fantastisk vår! Det är så roligt att hänga med era grabbar, se deras glädje och hur de utvecklas för varje vecka. Ha nu en riktigt fin sommar så ses vi i augusti igen! Vi har inte exakta dagar och tider för sammandrag än, men det kommer iaf att vara v33, 35, 37 och 39. Vecka 33 är det dessutom vi som håller i det så då kan ni förbereda er för lite extra uppdrag 😉 Väl mött! Tränarna
P-2013
12 jun 2022
1kommentar
Visa fler nyheter