• Laguppdelning och annan info

    Hej! Snart dags för sammandrag igen. Här kommer laguppställningen. Lag röd: Anton, Ejje, Henry, Tage, Oscar, Abbe och Sigge. Samling 09.20 vid entrén. Lag grön: Ivar, Milo, Lionel, Julius, Alexander, Kevin och Sheldon. Samling 09.20 vid entrén. Lag vit: Albin, Ishak, Stig, Neo, Julian, Charlie och Lucas. Samling 10.00 vid entrén. Se separat info gällande kiosk och vem som tvättar. Ska bli skoj med matcher igen. Vill även informera om att några av oss kommer samlas på planen där vi tränar på vinbergsdagen, vid 09.50 den 21/5. Är ju frivilligt om man vill vara med och spela denna dag och tanken är att man kommer med sin förälder då såklart. Allt gott så får vi tro på soligt väder i helgen!/ Ledarna P-2014 17 maj 2022 0kommentarer
  • Onsdagens trupp mot Torup/Rydö 18/5

    Hej alla! Som vi pratade om på föräldrarmötet för ett tag sen så kommer vi behöva ställa över spelare ibland och så blir fallet till denna match. Följande spelare ska vara med imorgon onsdag: Alice, Astrid, Elin B, Elin R, Ellen, Nellie, Elma, Novalie, Sara, Tuva och Hailey. Alltså står Saga, Meja, Ellinora, Lykke och Annie över denna gång. Ni tjejer som står över denna match får väldigt gärna komma och heja fram och stötta laget😊 Samling 17:15 och vi byter om på plats. Mvh Ledarna F-2011/12 17 maj 2022 0kommentarer
  • Träningen på onsdag är på konstgräset!

    På grund av att det är match på vår vanliga plan imorgon så blir träningen även denna gången på konstgräset. Vi ses imorgon! Tränarna P-2013 17 maj 2022 2kommentarer
  • Ingen träning imorgon 16/5 samt match 18/5

    Hej! Bra jobbat idag av alla på matchen! Varbergs Bios bjöd på hårt och bra motstånd. Vi tar en ledig träningsdag imorgon(Måndag 16/5) och samlar krafter till onsdagens match. Där vill vi att ni svarar på kallelsen senast tisdag eftermidddag, så vi kan meddela vilka som ska spela på tisdag kväll. Ha d gott! Mvh Ledarna F-2011/12 15 maj 2022 0kommentarer
  • Fotbollsfestival och nästa sammandrag!

    Vilken fantastisk insats av killarna idag! Vi var många som gärna hade fortsatt spela fler matcher så som tur är fortsätter det med massa mer matcher kommande helger. Nästa lördag är det äntligen dags för fotbollsfestivalen. Då ses vi kl 10:00-14:00 på Vinåvallen (ombytta i träningskläder) för att spela fotboll tillsammans med alla andra spelare och ledare i föreningen. Alla spelare bjuds på hamburgare. Vi hoppas även att ni nära och kära kommer och hejar på! Det händer massa annat roligt också på Vinåvallen för att fira att föreningen fyller 90 år (se bild). Så kom och fira med oss! Veckan efter, sön 29/5, kl 11:00 är det sammandrag igen. Det är LGM som är värdar. Återkommer med kallelse lite längre fram när vi vet om det är i Långås, Glommen eller Morup. Väl mött! Tränarna P-2013 15 maj 2022 0kommentarer
  • Fotbollsfestivalen 21/5

    Hej! Här kommer en del viktig information kring fotbollsfestivalen som äger rum den 21/5. För mer detaljerad info om festivalen, se bifogad bild. Det vore kul om så många som möjligt i laget är med och deltar. Skriv gärna en kommentar på inlägget om ditt barn kommer, då kanske fler hakar på! Denna dag har vi även ett uppdrag. Följande info har vi fått från föreningen: Mellan 11.30-14.30 ska 3-4 personer servera hamburgare till klubbens alla spelare vid den lilla kiosken (grön byggnad mellan konstplanen och A-planen). På fm har P12:s föräldrar förberett för serveringen. Gör följande: - låt spelarna ta mat själva om de kan, hjälp annars till. - fyll på med mat/grönsaker vid behov - städa upp efteråt - flytta allt tillagat och all grönsaker till stora kiosken efteråt. Låt det som finns i frysen ligga kvar. - flytta all disk till Stationshuset för riktig diskning. - släng alla sopor i containern vid parkeringen. Vid frågor, kontakta Tina Vernersson, 0730-688087. Hon finns tillgänglig under hela dagen. Eftersom vi från början satt upp 6 föräldrar som ansvariga, men inte behöver alla har vi valt att ni som hade förhinder i fredags får hjälpa till i första hand. Dessa är föräldrar till Hailey, Nellie och Annie. Reserver att hoppa in är föräldrar till Lykke, Elin R och Sara (ni får såklart gärna hjälpa till om ni vill ändå). Ni som ska servera, bekräfta med en kommentar att ni läst infon, tack! Sen är det såklart roligt om hela familjen kommer och tittar när alla spelare blandas i olika lag och spelar match mot varandra! Vi hoppas vi ses på lördag! //Henrik och Hanna F-2011/12 14 maj 2022 11kommentarer
  • Vinbergs IF-Kortedala IF 3-0 (2-0)

    OMGÅNG 6 Mål: 1-0 Sebastian Bertilsson Fåglum (22 min) - 2-0 Filip Sibelius (36 min) - 3-0 Noah Engholm (67 min) Skönt och vara tillbaka i vinnarspåret igen efter förra helgens förlust, kanske inte en sprakande tillställning men vi har fullständig kontroll på händelserna och Kortedala IF var inte ens nära och hota oss! Under matchens 90+ så är det väl två halvchanser vi får på oss, i den 15:e minuten kommer den första då KIF-spelare kommer med full fart mot vårt mål, Viktor står rätt och fick göra en handbollsräddning! Det andra läget kom i början av andra halvlek när vi slarvar i försvaret, ett avslut från distans men inga problem för Viktor som fick mestadels fick stå och frysa i målet! Det blev många hörnor för vår del i första halvlek och idag var det nyckeln till segern, vi gör 1-0 i den 22 min, hörnan slogs av Tobias W och inne i straffområdet får Sebbe stå ostörd och nickar in ledningsmålet! I den 35 min så får vi till ett riktigt fint klapp-klapp anfall, Tobias hittar Sebbe på högerkanten, inlägg till Marcus T som inte riktigt få till mottagning och boll studsar förbi, där dyker Gabbe upp men avslut via KIF-spelare till ny hörna! På hörnan ännu en gång slagen av Tobias så hamnar bollen på Sebbes huvud men denna gång blir det en nickpass ner till Filip S som drar upp den i nättaket och 2-0! Andra halvlek blev en aning sämre, vi har lägen att ”döda” matchen men den blev lite hackig men många byten och en vind som ställde till det för bägge lagen! I den 59 min så får Rasmus ett fint läge när han kämpar och vinner med sig bollen på offensiv planhalva, blir helt fri men avslut av sämre kvalite på målvakt! Men Rasmus skulle få sin revansch i den 67 min, ännu en gång blir han frispelad och kommer mot målvakt, trodde på avslut men istället väljer han och passa Noah som jag tror hade gjort mål med förbundna ögon där, roligt och se våra ungdomar komma in och göra avtryck och visar att man vill spela! På onsdag stundar Hallandsderby mot IS Halmia på Örjans Vall, kommer bli en tuff match men vi har ett gott självförtroende och hoppas vi kan komma upp i rätt nivå! Herrar 14 maj 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter