• Kommande vecka

    Hoppas era tjejer haft en rolig helg som gjort oss mer sammansvetsad som lag. Nu äntligen får gräsplanerna användas och vi tränar följande: Tisdag 17:30-19:00 konstgräset Torsdag 16:45-18:15 planen bredvid Nomi Vi kommer inte lämna ut matchkläderna utan samlar in ALLA efter matchen på lördag. (Undantag idag då kläder och väskor var utspritt i olika bilar). Givetvis byter vi om tillsammans och önskar att man duschar. Nu är det ett gäng som duschar och ett som inte duschar och detta tycker flera inte känns bra. Kolla igenom kalendern och säg till om er tjej inte kan vara med på någon match. Samt om det ex blir kusin/kompis möte i nån match. På lördag kl 10 har vi vår första seriematch för säsongen 👏 F-Juniorer 24 apr 2022 2kommentarer
  • Sammandrag v18

    Matchtider för sammandraget. Info om lagindelning kommer så fort vi fått in anmälningarna och vet hur många och vilka som kommer. Hoppas så många som möjligt kan och att barnen är laddade för match. P-2014 24 apr 2022 0kommentarer
  • Ny träningstid!

    Hej! Nu är det äntligen dags att börja träna på gräs. Detta innebär också att vår träning flyttas fram en kvart. Ny tid är alltså 17:15-18:30. Vi kommer träna på planen vid parkeringen, dvs samma plan som förra året. Den nya tiden gäller redan från nu på onsdag den 27/4. Väl mött! Tränarna P-2013 24 apr 2022 2kommentarer
  • Vejby IF-Vinbergs IF 0-1 (0-1)

    Mål: 0-1 Felix Barret (12 min) Tror inte det är många som höjer sina ögonbryn efter en 1-0-seger borta mot Vejby IF men första halvlek var årets bästa hittills, vi plockar fram det mesta och stundtals hörde man Vejby-spelarnas frustration då dom i stort sett fick jaga boll i 45+! Vi fick utdelning tidigt för vårt spel i den 12 min, ett klapp-klapp anfall från vår högersida, boll till Rasmus som hittar Felix Barret bakom backlinjen, fri mot målvakt chippar han över målvakt och äntligen får vi se Barret i målprotokollet efter några bra lägen i år! Vejby har inte mycket till offensivt spel, enda halvchansen är när Viktor i mål blir en aning nonchalant vid en tillbakapassning och träffar Vejby-spelare men boll rinner iväg till inspark! I den 35 min kan vi utöka ledningen, vi bryter ett anfall, Rasmus tar full fart mot straffområde, blir nersparkad i vändningen, solklar straff! Fram kliver Wahlberg och straffen är inte dålig utan målvakt står rätt och räddar! Andra halvlek blev klart mycket sämre, tycker alla spelarna såg slitna ut och det blev lite enkla misstag från bägge lagen! Ju längre halvleken led ville vi verkligen behålla alla poäng, skall inte säga att vi fick nåt speciellt tryck mot oss men det räcker med fast situation eller dylikt så kan vi tappa det! Och i den 73 min kom Vejby-läget från ingenstans, Vejby-spelare blir helt ren i straffområdet men avslut på vår spelare och boll rensas bort......det var otäckt nära! Vi lyckades spela av matchen och 3 poäng in på kontot, det blev lite onödigt spännande då vi skulle avgjort tillställningen bra mycket tidigare! På lördag är vi tillbaka på Vinåvallen, Ytterby kommer på besök 13.00! Herrar 23 apr 2022 0kommentarer
  • Nya träningstider från 25/4, föräldrarmöte 27/4 + övrig info

    Hej! Nedan följer lite info. *Nästa vecka kommer vi börja träna två gånger i veckan. Dagarna vi kommer träna på är måndagar och onsdagar kl 17:15-18:30. Måndagar tränar vi på planen vid parkeringen och på onsdagar kommer vi vara på konstgräsplanen. *Nu på onsdag 27/4 kommer träningen bara vara till kl 18:15, sen tänkte vi hålla ett kortare möte med er föräldrar där vi kommer gå igenom lite saker inför fortsättningen av säsongen, hoppas många av er kan komma då. Vi samlas vid konstgräsplanen där vi har träningen så tar vi mötet vid lämplig plats. *Matchkläderna = tröja, shorts, sockar, som barnen har fått utdelat till sig får dom gärna ta med tillbaka nästa träningsvecka, dessa kommer framöver att delas ut vid varje matchtillfälle istället. *Vi har även lagt in alla vårens matcher i kalendern så ta gärna del av matchdagarna alla redan nu. Seriepremiären är den 7 Maj kl 10 hemma mot Lilla Träslövs FF. Ha en trevlig helg! Mvh Ledarna F-2011/12 23 apr 2022 3kommentarer
  • Träning på gräs från och med på tisdag.

    Hej! På tisdag får vi börja träna på riktigt gräs. Då är vi på de 2 7-mannaplanerna vi har. Det ligger även ett uppdaterat dokument kring herrlagsmatcher och bollkallar under dokument då vi fått en ny spelare. Hälsningar Tränarna. P-2012 22 apr 2022 0kommentarer
  • Bollkallar 22/4 + Licenslappen

    Hej! På fredag är det dags för säsongen första bollkalleuppdrag. De tjejer det gäller är Saga, Lovis, Ellen, Elma, Elin B, Alice, Astrid och Tuva. Vi samlas kl 18 på parkering på Vinåvallen där Henrik möter upp. Matchen börjar kl 19 och beräknas vara slut vid 20:45. Sen vill vi även påminna om licenslappen som vi skickade med vissa av spelarna hem. Ni som inte har lämnat in den får gärna göra detta snarast då detta behövs för att registrera tjejerna så dom kan vara med och spela matcher. Ta med på fredag eller senast under nästa veckas träning. Mvh Ledarna F-2011/12 20 apr 2022 5kommentarer
  • Visa fler nyheter