Utesäsong
Äntligen startar vi säsongen utomhus igen. Det är dags för ny spelform (5v5) för grabbarna så blir mycket nytt och en del regler att lära, ska bli mycket roligt. Träningarna detta året kommer vara måndagar 17.30-18.30, på gräsplanen närmast stationshuset. Vi börjar redan nu måndagen den 25 april. Skulle det vara så att vi inte får beträda gräset även nästa vecka så försöker vi meddela det så fort som möjligt. Första sammandraget är framflyttat till v18. Dock har vi inte fått info om vilken dag än så återkommer med mer info. Träning: Måndagar 17.30-18.30 Plats : gräsplan närmast stationshus Mycket kul att se barnen på träningen idag och alla hade helt rätt inställning och skötte sig kanon. Vi ser fram emot en härlig säsong och många spelglada barn. Mvh tränarna
P-2014
18 apr 2022
1kommentar
Angered MBIK-Vinbergs IF 1-3 (1-1)
Mål: 0-1 Rasmus Larsson (43 min) - 1-1 (52 min) - 1-2 Sebastian Bertilsson Fåglum (64 min) - 1-3 Sebastian Bertilsson Fåglum (75 min) Det blev en trevlig påskdag på Lövgärdets konstgräsplan mot Angered MBIK, som jag skrev inför matchen så är detta Angered en ny bekantskap för oss, många individuellt duktiga spelare men som lag så blir dom sårbara! Tycker vi äger i stort sett hela matchen, även om kvitteringen kom i början av andra halvlek så kändes det tryggt och årets andra seger är inget att diskutera! Även om vi fick vänta ett tag innan ledningsmålet så började vi riktigt bra, ett kombinationsspel med fint passningsspel och lite längre gjorde att Angered blev rejält nertryckta! Sen gäller det att göra mål på sina lägen och Gabbe drömmer nog mardrömmar efter sin miss, i den 13 min har vi kort hörna, Arben hänger in bollen mot mål, målvakt kommer lite fel och Gabbe blir helt fri med öppet mål men på nåt konstigt sätt så går bollen utanför....... Angered stack upp lite då och då, framförallt blev det på våra misstag, vi hade lite perioder i första halvlek där vi slarvar en aning och onödiga bolltapp! I den 26 min har Angered sitt bästa läge, boll mot vårt straffområde och lite flipperspel men efter lite om och men så rensas boll bort! I den 43 min kom då ledningsmålet, en omställning där Ludde skarvar boll vidare till en rusande Rasmus som blir helt fri mot målvakt, iskallt chippar han över och 0-1! Inte på något sätt en trygg ledning inför andra halvlek och Angered kvitterar i den 52 min, vi gör bort oss lite på högerkanten, inlägg och boll skarvas in och 1-1! Kändes onödigt men så är det men vi gnuggar på och i den 64 min så tar vi ledningen igen, en fantastiskt fint anfall när Adam hittar Gabbe precis utanför straffområdet, han väljer och passa Sebbe som snyggt placerar in 1-2! Viktigt mål och spiken i kistan kom i den 75 min, frispark slagen av Tobias W, målvakt kommer lite galet ut och boll hamnar hos Sebbe igen som denna gång får använda huvudet som gav slutresultat 1-3! Filip var riktigt nära och göra 1-4 men denna gång hamnade nick i ribban! Viktor i målet fick göra en riktig klassrädning på övertid, ett avslut utanför straffområdet och bollen går mot bortre krysset men Viktor läser detta och gör en riktig ”tv-räddning” Domaren blåser av och årets andra raka seger är ett faktum, nu skall vi inte sväva iväg och tro detta bli en enkel resa men att börja så här är ju roligt men idag njuter vi och nästa vecka fokuserar vi på Vejby på bortaplan!
Herrar
17 apr 2022
0kommentarer
Påskträning 18/4
10.00-11.00 träning på konstgräset vinåvallen 🐣
P-2014
15 apr 2022
2kommentarer
Matchkläder
Vi samlas 13 idag matchen börjar 14. Jag har matchkläderna hemma så man byter om på plats och byter om efter matchen tillsammans. Någon förälder som är på plats får gärna tvätta kläderna. Att duscha efter match bör man göra men ibland finns det orsaker att man inte vill detta. Bastun kommer vara på :-)
F-Juniorer
14 apr 2022
1kommentar
Målvaktshandskar
Hej! Är det någon som har ett par målvaktshandskar till matchen ikväll så får man gärna ta med. Vi saknar ett par nämligen. Skriv gärna en kommentar om ni har. Mvh Ledarna
F-2011/12
13 apr 2022
4kommentarer
Hemfärd
Då har vi precis passerat Vbg nord. Som vanligt har vi haft en rolig kväll tillsammans. Det mest nervpirrande var om man skulle komma in med sitt godis på arenan eller ej. Vissa lyckades medans andras fick åka i soptunnan 😂. Träning imon och match på torsdag sedan firar vi påsk 🐣
F-Juniorer
12 apr 2022
2kommentarer
Uppstart Vinbergs IF FP-15 - 26 april kl. 17.30
Välkomna till uppstart av laget för flickor och pojkar födda år 2015. Första tillfället är tisdag 26 april kl. 17.30-18.30 på Vinbergs IP, vi tränar på A-plan. Varmt Välkomna! Magnus, Ulrika, Johan (ledare)
P-2015
12 apr 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter